POVZETEK VZGOJNEGA NAČRTA OŠ POLJE
SPLOŠNE DOLOČBE Vzgojni načrt vsebuje:
Vizija OŠ Polje Spoštujemo sebe, druge in naravo, učimo se sprejemati lastno odgovornost in krepimo medsebojno pomoč ter solidarnost. DOSEGANJE IN URESNIČEVANJE VREDNOT Vrednote so smerokazi, ki kažejo smer poti. Iz njih izvirajo prepričanja in stališča, zavzetost in dolgoročni cilji. Zato je izbor vrednot bistven sestavni del vzgojnega načrta. Razvijali bomo:
V šolskem letu 2021/2022 bomo posebno pozornost posvetili spodbujanju naslednjih vrednot pri učencih:
PROAKTIVNE IN PREVENTIVNE VZGOJNE DEJAVNOSTI Za varno in spodbudno okolje in za doseganje ciljev bomo v šoli uvajali proaktivne in preventivne vzgojne dejavnosti, s katerimi šola razvija varno in spodbudno okolje za doseganje ciljev iz 2. člena Zakona o osnovni šoli in potrebe po: varnosti in odsotnosti strahu; sprejetosti, pripadnosti in vključenosti; individualnosti, uspešnosti in potrjevanju; svobodi, izbiri, ustvarjalnosti; gibanju in sprostitvi. Vzpostavljali bomo pogoje za: razvijanje ugodne razredne in šolske socialne klime, občutka varnosti, zaupanja in sprejetosti, izvajanje dejavnosti, ki postavljajo v ospredje medsebojno povezanost in oblikovanje v uspešnost naravnane učeče se skupnosti; oblikovanje oddelčnih dogovorov o temeljnih vrednotah skupnega življenja in načinih ravnanja ter sodelovanje pri oblikovanju pravil šolskega reda; (Učenci vseh oddelkov se bodo predstavili ter oblikovali in zapisali šolske in oddelčne dogovore na vidno mesto v svoji matični učilnici. Na vidnem mestu bodo zapisali tudi posebne doseške oddelka in posameznih učencev ter pohvale.) aktivno vključevanje učencev v načrtovanje, izvajanje, vrednotenje učenja in dela v skladu z njihovimi zmožnostmi in s tem navajanje k procesom samovrednotenja, samokontrole ter spodbujanje zavedanja svobode in odgovornosti za posledice lastnega ravnanja in vedenja; (Učenci druge in tretje triade bodo v začetku šolskega leta zapisali svoje učne cilje in oblikovali načrt šolskega in domačega dela. Učenci bodo svoje cilje in načrt med šolskim letom spremljali in dopolnjevali. Pri tem jih bodo vodili starši, razrednik in učitelji.) izvajanje razvojnih in drugih projektov šole in vključevanje v širše, tudi mednarodne, projekte; razvijanje socialnih veščin, skrb za ustrezno komuniciranje, sodelovalno učenje, organiziranje prostovoljnega dela in vrstniške pomoči ter spodbujanje medgeneracijskega sožitja; (Učenci posameznega oddelka organizirajo in razvijajo medsebojno učno pomoč. Pri tem jih podpirajo razrednik, učitelji in starši.) obravnavanje različnih življenjskih problemov vrstnikov; (Posebno skrb posvečamo učencem tujcem in zavzeto razvijamo kulturo medsebojnega spoznavanja, sodelovanja in pomoči.) izvajanje dejavnosti, ki povezujejo učence, delavce šole, starše in lokalno skupnost; vključevanje staršev v življenje in delo šole, organiziranje šole za starše, izvajanje srečanj s starši ali oddelčnih sestankov s starši in učitelji, priprava dnevou odprtih vrat ipd. načrtno in sistematično izvajanje preventivnih dejavnosti za preprečevanja zasvojenosti, nasilništva, spolnih zlorab in drugih odklonskih pojavov (ure oddelčne skupnosti, osebni pogovori, dnevi dejavnosti, projekti); spoznavanje okoliščin, v katerih se pojavljajo za šolo značilni problemi, preko seznanjanja s stališči in predlogi vseh udeleženih; povečanje nadzora na določenih krajih in v določenem času (odmori, čas po pouku, zunanje površine šole …); hitro in načrtno reševanje problemov vseh udeleženih. |
Vzgojni načrt OŠ Polje v pdf formatu.