RAZISKOVANJE POSOČJA
Program je sofinanciran s strani MOL (Mestne občine Ljubljana). V času od srede, 12. aprila 2023 do petka, 14. aprila 2023 organiziramo Športno-zgodovinsko raziskovanje Posočja. Gre za krajši tabor v okviru izbirnih predmetov Šport za zdravje in Šport za sprostitev, ki bo obarvan s športnimi vsebinami. Poleg tega bodo učenci spoznali tudi pomembna etnografska in zgodovinska dejstva, ki so se odvila v dolini Soče. Nastanjeni bomo v CŠOD Kavka na Livških Ravnah. Načrtovane so naslednje dejavnosti: ogled muzeja Prve svetovne vojen v Kobaridu, priprava Kobariških štrukljev, vzpon na KUK, plezanje, lokostrelstvo, nordijska hoja do Topolovega (zamejska vasica v Italiji), ogled muzeja na prostem na Kolovratu, izlet z e-kolesi in druge športno-družabne aktivnosti. Program tabora se lahko spremeni glede na vreme in ostale nepredvidene okoliščine. |
SHEMA ŠOLSKEGA SADJA
|
KULTURNA ŠOLA
Naziv KULTURNA ŠOLA je naša šola uradno prejela v šolskem letu 2011 /2012. Naziv nam je na podlagi prijave podelila komisija za podelitev nazivov Kulturna šola (JSKD). Vsako leto se trudimo za ohranitev tega naziva in dokažemo, da smo ga vredni. Kulturna področje naše šole je bogato in otrokom ponuja veliko. Otroci lahko obiskujejo otroški in mladinski pevski zbor, sodelujejo pri oblikovanju vsebin šolskega radia, oblikovanju šolskih glasil, obiskujejo likovne, plesne delavnice, sodelujejo v najrazličnejših projektih, raziskovalnih nalogah ipd. Pred našimi očmi imamo cilje, ki jim bomo vestno sledili:
|
ATS 2020
Mednarodni projekt ATS 2020 je nadaljevanje projekta EUfolio, v katerega je bila naša šola vključena v šolskih letih 2013/2014 in 2014/2015. ATS 2020 je dvoletni projekt, v katerega je vključenih 11 držav (poleg Slovenije še Avstrija, Belgija, Ciper, Estonija, Finska, Grčija, Hrvaška, Irska, Litva in Španija). Glavni cilj projekta ostaja opolnomočiti učence za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje lastnega dela, in sicer tako, da s pomočjo IKT orodij formativno spremljamo in vrednotimo razvoj nekaterih transverzalnih veščin ali veščin 21. stoletja (kritično mišljenje, sodelovanje in komuniciranje, raziskovanje, delo z viri, digitalne kompetence ...). |
RASTEM S KNJIGO
V šolskem letu 2015/2016 že desetič poteka nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture »Rastem s knjigo OŠ 2015« – izvirno slovensko mladinsko leposlovno delo vsakemu sedmošolcu«. Cilji nacionalnega projekta Rastem s knjigo so:
Pri projektu sodelujeta tako šolska kot tudi splošna knjižnica. Skupaj želimo šolarje motivirati k branju slovenskih (domačih) avtorjev mladinskega leposlovja in spodbuditi njihovo obiskovanje splošnih knjižnic. Za letošnje sedmošolce je bila izbrana knjiga pisatelja Damijana Šinigoja Iskanje Eve. |
SLOVENSKA MREŽA ZDRAVIH ŠOL
|
GLOBAL PARTNERS JUNIOR
|
NAŠA MALA KNJIŽNICA
Naša mala knjižnica je projekt za mlade bralce, ki pod mentorstvom učiteljev odkrivajo domišljijske svetove znotraj knjižnih platnic. Cilj projekta je spodbujanje in razvijanje bralne kulture pri mladih bralcih. V šolskem letu 2015/2016 postaja projekt mednaroden, saj bosta vanj vključeni tudi Poljska in Litva. Učenci bodo dobili zvezek imenovan USTVARJALNIK, ki vsebuje naloge na temo izbranih knjig, ki so zelo zabavne ter krepijo otrokovo ustvarjalnost in domišljijo, pri tem pa zahtevajo podrobnejše branje in opazovanje. Mlajši otroci med drugim rešujejo kvize, iščejo pot skozi labirint, kuhajo ter rešujejo številne druge, tudi nagradne, naloge. Starejši otroci pa se učijo pesmic, vstavljajo manjkajoče črke, pišejo novice in domišljijske recepte, rešujejo križanke in težje uganke. Vsi pa lahko rišejo, spoznavajo zastave različnih držav, opazujejo razlike, urijo spomin ter preberejo nekaj izvirnih predlogov za igre, katerih osnovna zamisel izvira iz posameznih knjig. Na nekaterih straneh jih čakajo tudi šale, primerne za njihovo starost. Vse to dodatno motivira mlade bralce in jih spodbuja k branju, ob katerem se zabavajo, likovno ustvarjajo ter krepijo moč samostojnega izražanja. V šolskem letu 2015/16 v projektu, ki resnično spodbuja veselje do branja, sodelujejo skoraj vsi razredi prve triade. |
PRVA ZAPOSLITEV NA PODROČJU VZGOJE IN IZOBRTAŽEVANJA
V letu 2017 smo se na šoli prijavili na razpis »Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja«, ki ga financirata Evropski socialni sklad in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Namen javnega razpisa je čimprej in ciljno usmeriti aktivacijo mladih oseb na prehodu iz sistema izobraževanja v zaposlitev preko vključenih ustreznih vsebin praktičnega usposabljanja in zagotovljenega strokovnega vodstva za zagotovitev trajnejših učinkov. V okviru projekta smo na delovno mesto svetovalni delavec zaposlili socialno pedagoginjo Milko Podobnik in njena mentorica je Damjana Govekar, svetovalna delavka. Socialne pedagoginja se vključuje v vzgojno-izobraževalno delo, ki zajema samostojno delo, nadomeščanja, sodelovanje na ekskurzijah, mentorstvo učencem, dežurstva, sodelovanje z učitelji in starši. Med drugim opravlja individualno delo z učenci, ki potrebujejo pomoč na vzgojno ali/in učnem področju, a nimajo odločbe o usmeritvi. Učence, ki na novo vstopajo v našo šolo in še ne govorijo slovenščine, uči jezika. Na šoli se tudi s pomočjo nove zaposlitve vzpostavlja podpora drugega učitelja v razredu, ko je to potrebno. Poleg naštetega, se v okviru projekta vzpostavlja sodelovanje s skupnostnim centrom Točka, ki ga obiskujejo tudi otroci iz OŠ Polje. ŠOLSKO SVETOVALNO DELO
ŠOLSKO SVETOVALNO DELO ŠIRI MEJE IN POVEZUJE SKUPNOST V okviru projekta Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2017/II (katerega financirata Evropski socialni sklad in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport), smo si za cilj zastavili uresničitev inovativnega projekta z naslovom: Šolsko svetovalno delo širi meje in povezuje skupnost. Družbene spremembe zahtevajo iskanje in uresničevanje novih oblik dela in načinov sodelovanja z učenci in njihovimi družinami. Družine potrebujejo različne oblike podpore glede na svoje raznolike potrebe. Izid pravljice V okviru projekta je Milka Podobnik, na pobudo mentorice mag. Damjane Govekar (svetovalna delavka), napisala dvojezično pravljico z naslovom Zajček Zeki v kokošji deželi. Pravljica je nastala v želji, da bi nagovorila vse »zajčke«, ki smo se kadarkoli preselili v kakšno izmed »kokošjih dežel«. Nastala je v kontekstu šolskega svetovalnega dela za področje njegovega povezovalnega, razvojnega in ustvarjalnega dela. Selitev ni mačji kašelj. Udomačiti se je potrebno v novem okolju in se učiti jezika. Ob tem se v nas morda prebudijo močna čustva, ki nas lahko preplavijo. V takšnih trenutkih nam ljudje želijo pomagati in nam radi dajo kakšen nasvet. Včasih malce pozabimo, da obstajajo tudi druge poti do srca – na primer pravljica. Pravljica nam daje dovoljenje, da čutimo, kar čutimo, hkrati pa nam za to pomaga najti besede. V njej se zagledamo, saj je kot čarobno ogledalo našega življenja. Preko pravljice lažje razumemo, kaj se pravzaprav dogaja. Opogumi nas, da sprejmemo, kar se dogaja, in zaupamo, da se bo vse tako ali drugače uredilo. Ljudje smo na svetu tudi zato, da drug drugemu kažemo upanje. Pokaži ga komu tudi ti, skupaj z zajčkom Zekijem. Sodelovanje s skupnostnim prostorom »Točka« Osnovno vodilo projektne zaposlitve je širiti meje šolskega svetovalnega dela (ŠSD) in širjenje v lokalno skupnost. V preteklih mesecih smo se povezali s skupnostnim prostorom Točka, ki deluje v prostorih Javnega stanovanjskega sklada v novem naselju v neposredni bližini šole. Sodelovanje smo vzpostavili z namenom oblikovanja preglednosti podpore in pomoči, saj ugotavljamo, da se oblike in vsebine pomoči podvajajo in s tem učinkovitost pada. Povezovanje ima neposredno preventivno, predvsem pa razvojno strategijo krepitve socialnega in medkulturnega povezovanja, oblikovanje preglednosti pomoči učencem in njihovim družinam in s tem preprečevati šolsko neuspešnosti in podpreti vzgojno moč staršev in posredno vplivati na kakovost odnos v družini in soseščini. Povečana fleksibilnost šolske svetovalne službe Svetovalna delavka začetnica je kot dodatna pomoč pripomogla k fleksibilnosti šolske svetovalne službe, saj se je posvetila pomoči učencem, ki potrebujejo podporo na učnem oz. drugih področjih. Z učenci je delala individualno in skupinsko. Znižanje brezposelnosti mladih V okviru projekta je svetovalna delavka začetnica pridobila raznoliko znanje, razumevanje, spretnosti, veščine in metode dela na področju dela v svetovalni službi. Z zaposlitvijo smo pripomogli k znižanju brezposelnosti mladih. Svetovalna delavka začetnica z nami ostaja do konča šolskega leta 2017/2018, s polovičnim delovnim časom. Nadaljevala bo delo, ki ga je začela v prvih mesecih dela na naši šoli. |
|