DIFERENCIACIJA
Pri pedagoškem delu v razredu se upošteva tudi načelo diferenciacije: vse od prvega do vključno devetega razreda učitelji prilagajajo delo z učenci glede na njihove zmožnosti in njihov individualni napredek (notranja diferenciacija). V 4., 5., 6. in 7. razredu se pri slovenščini, pri matematiki in prvem tujem jeziku lahko pouk v obsegu do največ ene četrtine ur, namenjenih tem predmetom, organizira v manjših učnih skupinah. V 8. in 9. razredu se pri slovenščini, pri matematiki in prvem tujem jeziku lahko pouk vse leto organizira z razporeditvijo učencev v manjše učne skupine. O obsegu in obliki diferenciacije ter postopkih razvrščanja učencev v učne skupine v prihodnjem šolskem letu so starši obveščeni do zaključka tekočega šolskega leta. Organizacijo diferenciacije pouka predlaga ravnatelj na podlagi predlogov strokovnih aktivov. Potrdi jo učiteljski zbor. V šolskem letu 2023/2024 bomo na naši šoli v 5., 6. in 7. razredu izvajali obliko diferenciacije pri pouku angleščine. Pri pouku slovenščine, matematike in tujega jezika v 8. in 9. razredu pa bomo vse leto izvajali pouk v obliki manjših heterogenih učnih skupin in sicer tako, da so učenci pri vseh treh predmetih razvrščeni v enake skupine. NADARJENI UČENCI Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne sposobnosti mišljenja ali izjemne dosežke na posameznih učnih področjih. Šola tem učencem zagotavlja ustrezne prilagoditve vsebin, metod in oblik dela ter jim nudi vključitev v različne oblike skupinskega dela na posameznih področjih. V šolskem letu 2024/2025 bomo oblikovali manjše skupine na naslednjih področjih: Področje Učitelj Znam za več 5. razred Sara Jurović Angleški debatni kotiček 6. - 9. razred Urška Pintar Gledališki klub 7. - 9. razred Petra Kromar Matematika 6. in 7. razred David Adamič Matematika 8. in 9. razred Mirela. K. Mujkić Naravoslovje 9. razred Janja Pirnat Likovno ustvarjanje 9. razred Simona Ferenc Literatura 7. in 8. razred Mateja Drnovšek Zvonar UČENCI S POSEBNIMI POTREBAMI Za učence s posebnimi potrebami se za vsakega posameznega učenca izdela individualizirani program. Pri pripravi sodeluje učitelj posameznega predmeta oziroma več učiteljev, kjer se posebna potreba najbolj izkazuje, učenčev razrednik ter svetovalni delavec, ki pripravi strokovna izhodišča, in učenčevi starši in učenec sam ter strokovni delavec, ki izvaja dodatno strokovno pomoč. Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja. V največji možni meri bomo skušali zagotoviti, da bodo tem otrokom zagotovljeni ustrezni pogoji za njihovo vzgojo in izobraževanje. DOPOLNILNI IN DODATNI POUK Dodatni pouk je namenjen učencem z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje zahtevnejših učnih ciljev. Dodatna znanja iz posameznih strokovnih področij na višji, zahtevnejši ravni lahko učenci pridobivajo v obliki dodatnega pouka pri slovenščini in angleškem jeziku, matematiki, fiziki in kemiji. Če učenec pri določenem predmetu začuti potrebo po dodatnih vajah oziroma ponovni ali dodatni razlagi učne snovi, se lahko vključi v dopolnilni pouk, ki je organiziran pri slovenščini, angleškem jeziku, matematiki, fiziki in kemiji. Učenec obiskuje dopolnilni pouk občasno ali skozi vse šolsko leto – po potrebi. Učitelj, ki vodi dopolnilni oziroma dodatni pouk, obvesti učence o urniku izvajanja tega pouka. INDIVIDUALNA IN SKUPINSKA UČNA POMOČ Individualna in skupinska učna pomoč je namenjena učencem s specifičnimi in posebnimi učnimi in drugimi težavami oziroma učencem, ki zahtevajo in zmorejo še dodatno osvajanje učnih vsebin, česar pa ni moč zadovoljiti v okviru dodatnega ali dopolnilnega pouka. Pouk se vodi individualno ali v zelo majhnih skupinah učencev. Časovni obseg pomoči določi izvajalec glede na otrokove potrebe in zmožnosti. Individualno in skupinsko pomoč bodo izvajale učiteljice dodatne strokovne pomoči ter posamezni učitelji. PODALJŠANO BIVANJE Učence od prvega do vključno petega razreda lahko njihovi starši vključijo v program podaljšanega bivanja na podlagi izpolnjene pisne prijavnice. V času podaljšanega bivanja učenci samostojno in pod pedagoškim vodstvom opravljajo obveznosti iz dopoldanskega šolskega dela, se seznanjajo s tehnikami učenja ter se navajajo na skupno delo in sodelovanje. Pri igri doživljajo in podoživljajo socialne potrebe in jih usklajujejo z željami in potrebami drugih. Vsebine podaljšanega bivanja so deloma podrejene vzgojno-izobraževalnim ciljem pouka, deloma pa s podaljšanim bivanjem širše zadovoljujemo druge potrebe, interese in želje učencev. Podaljšano bivanje ni varstvo, ampak nadgradnja učnega programa in je organizirano skladno s predmetnikom in učnim načrtom ter letno delovno pripravo posameznega strokovnega delavca, ki vodi skupino podaljšanega bivanja. V šolskem letu 2024/2025 bomo izvajali program podaljšanega bivanja do 16.00, za učence 4. in 5. razreda pa do 15.00. V času od 16.00 pa do 17.00 poteka samo popoldansko dežurstvo strokovnih delavcev šole, skupine se združujejo. Ob 17.00 se dežurstvo zaključi. Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole lahko učitelj OPB predčasno spusti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev. Učence prvega razreda osnovne šole pa morajo na poti v šolo in iz nje obvezno spremiti starši ali druga odrasla oseba. JUTRANJE VARSTVO Za učence od 1. do 3. razreda je organizirano jutranje varstvo od 6.10 do 8.10. Učence se v skupine jutranjega varstva vključi na osnovi pisne prijave staršev. MVI financira program jutranjega varstva le za prvošolčke, za učence 2. in 3. razreda pa bo jutranje varstvo organizirano kot nadstandardni program, ki ga delno sofinancira Mestna občina Ljubljana in starši učencev, vpisanih v jutranje varstvo. |
OŠ Polje | Druge oblike dela |
Osnovna šola Polje
|
© COPYRIGHT 2015. ALL RIGHTS RESERVED.
|