POVZETEK VZGOJNEGA NAČRTA OŠ POLJE
SPLOŠNE DOLOČBE Vzgojni načrt vsebuje: okvir pravic in dolžnosti ter vzgojnih ukrepov; dogovor o skupnih vrednotah, ki veljajo za vse učitelje in učence; dogovor o enotnem vzgojnem delovanju učiteljev in staršev; dogovor o vedenju učencev ter ravnanju učiteljev in staršev. Vzgojni načrt je: oblikovan na osnovi Letnega delovnega načrta šole; ena od oblik izvajanja kurikuluma šole; rezultat sodelovanja in konsenza med strokovnimi delavci šole, starši, učenci in predstavniki lokalne skupnosti Vizija OŠ Polje Spoštujemo sebe, druge in naravo, učimo se sprejemati lastno odgovornost in krepimo medsebojno pomoč ter solidarnost. DOSEGANJE IN URESNIČEVANJE VREDNOT Vrednote so smerokazi, ki kažejo smer poti. Iz njih izvirajo prepričanja in stališča, zavzetost in dolgoročni cilji. Zato je izbor vrednot bistven sestavni del vzgojnega načrta. Razvijali bomo: univerzalne vrednote: enakopravnost, pravičnost, človeško dostojanstvo, odgovornost, medsebojno odvisnost, solidarnost, poznavanje, spoštovanje in upoštevanje človekovih pravic ipd., nacionalne vrednote: negovanje maternega jezika, biti odgovoren državljan, poznavanje slovenske kulture in zgodovine, spoštovanje kulturne dediščine ipd., šolske vrednote: znanje, delavnost, učiti se, da bi znali ţiveti v skupnosti in drug z drugim, kar zajema sprejemanje povezanosti in soodvisnosti, sodelovanje,preseganje individualizma, egoizma, narcizma, zaprtosti v osebne, druţinske in narodne meje, zorenje v skupnosti in za skupnost, spoznavanje samega sebe in širjenje svojih zmožnosti, ustvarjalnosti, svobode in identitete, sprejemanje sebe in skrb zase tako, da bi ţiveli v ravnoteţju, vedrini, miru in bi uspešno reševali svoje in skupne probleme, lokalne vrednote: ohranjanje narave dediščine (čiščenje okolja, skrb za šolski vrt, rastline, živali), zavedanje soodvisnosti in soodgovornosti za kakovost bivanja v lokalni skupnosti. V šolskem letu 2015/2016 bomo posebno pozornost posvetili spodbujanju naslednjih vrednot pri učencih: - spoštovanje sebe, drugih in narave, - sprejemanje lastne odgovornosti in postavljanje osebnih ciljev, - medsebojna pomoč in solidarnost, - vrednota znanja, - zdrav način življenja. PROAKTIVNE IN PREVENTIVNE VZGOJNE DEJAVNOSTI Za varno in spodbudno okolje in za doseganje ciljev bomo v šoli uvajali proaktivne in preventivne vzgojne dejavnosti, s katerimi šola razvija varno in spodbudno okolje za doseganje ciljev iz 2. člena Zakona o osnovni šoli in potrebe po: varnosti in odsotnosti strahu; sprejetosti, pripadnosti in vključenosti; individualnosti, uspešnosti in potrjevanju; svobodi, izbiri, ustvarjalnosti; gibanju in sprostitvi. Vzpostavljali bomo pogoje za: razvijanje ugodne razredne in šolske socialne klime, občutka varnosti, zaupanja in sprejetosti, izvajanje dejavnosti, ki postavljajo v ospredje medsebojno povezanost in oblikovanje v uspešnost naravnane učeče se skupnosti; oblikovanje oddelčnih dogovorov o temeljnih vrednotah skupnega življenja in načinih ravnanja ter sodelovanje pri oblikovanju pravil šolskega reda; (Učenci vseh oddelkov se bodo predstavili ter oblikovali in zapisali šolske in oddelčne dogovore na vidno mesto v svoji matični učilnici. Na vidnem mestu bodo zapisali tudi posebne doseţke oddelka in posameznih učencev ter pohvale.) aktivno vključevanje učencev v načrtovanje, izvajanje, vrednotenje učenja in dela v skladu z njihovimi zmoţnostmi in s tem navajanje k procesom samovrednotenja, samokontrole ter spodbujanje zavedanja svobode in odgovornosti za posledice lastnega ravnanja in vedenja; (Učenci druge in tretje triade bodo v začetku šolskega leta zapisali svoje učne cilje in oblikovali načrt šolskega in domačega dela. Učenci bodo svoje cilje in načrt med šolskim letom spremljali in dopolnjevali. Pri tem jih bodo vodili starši, razrednik in učitelji.) izvajanje razvojnih in drugih projektov šole in vključevanje v širše, tudi mednarodne, projekte; razvijanje socialnih veščin, skrb za ustrezno komuniciranje, sodelovalno učenje, organiziranje prostovoljnega dela in vrstniške pomoči ter spodbujanje medgeneracijskega sožitja; (Učenci posameznega oddelka organizirajo in razvijajo medsebojno učno pomoč. Pri tem jih podpirajo razrednik, učitelji in starši.) obravnavanje različnih življenjskih problemov vrstnikov; (Posebno skrb posvečamo učencem tujcem in zavzeto razvijamo kulturo medsebojnega spoznavanja, sodelovanja in pomoči.) izvajanje dejavnosti, ki povezujejo učence, delavce šole, starše in lokalno skupnost; vključevanje staršev v življenje in delo šole, organiziranje šole za starše, izvajanje srečanj s starši ali oddelčnih sestankov s starši in učitelji, priprava dnevov odprtih vrat ipd. načrtno in sistematično izvajanje preventivnih dejavnosti za preprečevanja zasvojenosti, nasilništva, spolnih zlorab in drugih odklonskih pojavov (ure oddelčne skupnosti, osebni pogovori, dnevi dejavnosti, projekti); spoznavanje okoliščin, v katerih se pojavljajo za šolo značilni problemi, preko seznanjanja s stališči in predlogi vseh udeleţenih; povečanje nadzora na določenih krajih in v določenem času (odmori, čas po pouku, zunanje površine šole …); hitro in načrtno reševanje problemov vseh udeleženih. |
Vzgojni načrt OŠ Polje v pdf formatu.